اکنون من

طیبه شنبه زاده:شعر،حرف،مکث...

اکنون من

طیبه شنبه زاده:شعر،حرف،مکث...

زنگ شیمی

 

 

 روی گردن چپ پدرم

که ماهی دارد

خالی هست

و بندری

که با ماهی خال خال کلیه ها ش

کوچه و رودخانه را می رقصد  

  

خالی ام از ساحلی که

می کوبی ام

 با موج پیچیده از رادیوی قدیم

توی چهار طاق اجدادی

با صدای دقیق  پدرم

روی ملافه ی پرطاووس.

در تعلیق پیژامه ی آبی

و نصف کلیه ای که از پهلو رفته است.  

 

با عینک پدرم

کلاس چیپس و شیمی

در موازنه ی واکنش نمک و چشم دختران

واکنش فیزیکی زنگ آخر

با پسرهای در کوچه ی پشت است.   

و پدرم با دست شیمیایی بعد از کلاس

می زند به خال قلیه های بعد از ماهی !

باز گرد!

به قند خون ا م در چای بعد از ظهر

وتعلیق طاووس در بند رخت. 

  

این سگ های بوق این خط اند

این سگ های ویژه

با ناله و توله های سفید ویژه

خط روایت اند

بگیر خط و تا

کره  اسب موهای

سرکش ام

بیا تا

 یاغی ام

بزنیم به سیم وپاره شود

بوق و سگ و قند خون مادرم

که بستنی های بند ر و پل

را شیرین می کند. 

با تو  و قند

بیمارستانم

در رگ های بعد از مرفین

گلدانم

 اتاق 103 دارم از دسته گل و تهوع

تا سرم بعدی

کله ام را بگیج

ای پوست سرم

 بیا

خالی ام

در اتاق ۱۰۳

  

 

 

 

نظرات 54 + ارسال نظر
م.نهانی پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.bighazaloghafie.blogfa.com

درود.
فضا و تصویرسازی امروزین این شعر خوب پرداخته شده بود.
کلمات در بار معنایی شان به زیبایی صیقل داده بودید.
و سپاس از دعوتتان.
مانا باشید.

رجیبان پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ http://azaran87.blogfa.com/

سلام
شعر خوب بود چندانکه چند بار خواندم
بعضی جاها دقت بیشتری می خواست موسیقی بین بندها گاهی معلق می ماند و بریده می شد . در تقطیع ها هم کم دقتی هایی وجود داشت انگار شعر را یکباره بدون ویرایش نوشته باشید
با خلیج۲ به روزم

جمال بیگ پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.faragoftar.blogfa.com

درود بر شما ....خوب توانسته اید قواعد بازی را بهم بزنید تا محتوا و معنا در قرائتهای مختلف به فضاهای جدیدی برسد . توجه به دقایق غیر قابل پیش بینی شده از ویژگیهای اینگونه شعر بشمار میرود ...چند سال پیش در جشنواره ی جوان بندر عباس شرکت داشتم به دوستان خوبم درود میفرستم .شما را با افتخار لینک کردم .

مسعود ضرغامیان جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام طیبه عزیز. این بیماری قند چقدر تلخ است و پیش از این هم در شعر تان دیده بودم .
این بند را خوشم آمد ( در موازنه ی نمک وچشم دختران )
سالم بمانید وشاد

سامان سپنتا جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ق.ظ

همه چیز در این اتاق 103 است طیبه !

ناهید جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ http://nahidarjouni.blogfa.com/

با عینک پدرم

کلاس چیپس و شیمی

در موازنه ی واکنش نمک و چشم دختران

واکنش فیزیکی زنگ آخر

با پسرهای در کوچه ی پشت است.

چند بار خواندم .حتی نانوشته هایت را ....سفیدهایی که متن شدند توی ذهن من !

مصطفی رنجبر جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ب.ظ http://ghazalmasnavi.blogfa.com

سلام طیبه عزیز

ببخش که دیر آمدم. ولی نظر بقیه را نمی خواهی تایید کنی؟

شعر را را خواندم و مطمئن باش تنها کسی بودی که مرا وادار کرد تا دیر سر کلاس بروم و کاغذ قلم پیدا کنم و نکات شعرت را بررسی کنم...

یادم هست یک نویسنده ی انگلیسی (فکر کنم فیتس جرالد) می گفت اثری ارزش دارد که تلذذ را به معنای واقعی به مخاطب منتقل کند ولی مخاطب نداند از چه لذت برده، به معنای دیگر نتواند بگوید فلان جا به فلان دلیل فوق العاده بود.

برای باز خوانی این شعرت حالا که با تعدادی از شعرهایت همراه بوده ام باید بگویم: شعر دارای یک روایت اصلی و چند خرده روایت است. به شیوه ای که این خرده روایت ها در مسیر شعر و پشت سر هم، اتفاق نمی افتند. بلکه مانند حالت سیال در کل شعر شناورند و هر نقطه از شعر به جایی دیگر از شعر ارجاع داده می شود. این ارجاع یا در عمق و مفاهیم اتفاق افتاده و یا در پوسته بالایی و نزدیکی واژگان توچه کن:

خال روی گردن پدر ---- خالی ام از ساحل/ خالی ام در اتاق 103

تعلیق پیژامه ی آبی --- کلیه --- موج های ساحل/ موج های روی دستگاه آنژیوگرافی اتاق عمل--- قند خون مادر--- خط سفید ویژه(خط روایت)/ ( در پزشکی خط صاف نشانه مرگ است) --- رگ های بعد از مرفین --- خالی ام در اتاق 103

...

میسر روایت ها ها را دارم دنبال می کنم. به انتخاب واژگانت کاملا به جا بوده . با هم خط روایت دیگر را پی می گیریم:

کلاس چیپس و شیمی--- نمک و چشم دختران (شوری چشم دختران) --- پسر های کوچه های پشت و واکنش فیزیکی (اشاره ماهرانه به اروتیسم در انتخاب واژه های پشت، واکنش و فیزیکی) --- ناله ها و توله های سفید ویژه --- بگیر کره اسب موهای سرکش ام (همان موهای دمب اسبی و ...) ----بزنیم به سیم و پاره شود...


طیبه جان توضیح و باز خوانی دیگر اجزا حوصله تو را هم سر می برد کاش می شد این بحث ها درکارگاه یا انجمنی ادبی می شد. به هرحال ممنون از دعوتت

موفق باشی

حافظ عظیمی جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ http://hamsayehaye-mashkook.blogfa.com

سلام علیکم
با شعری روبرو هستم که هرگز نمی توان دقت نظر شاعر را به زبان و پتانسیل هایش نا دیده گرفت.شاعر در این موضوع حتا پا را فراتر نیز می گذارد و بردار زبان را از سطح جدا می کند و با تکنیک هایی رویایی وار به آن حجم می دهد(مانند : در موازنه ی نمک و چشم دختران...).آمیختن اینگونه ی فرم و تصویر می تواند موجب درخشش بیشتر سطر و تعلیق فراوان تر گردد.اما این رویکرد در برخی نقاط نیز به ثمر نمی رسد و در واقع شعر در سطح زبان باقی می ماند(مانند:خالیم/ازساحلی که میکوبیم/با موج پیچیده...).
نکته ی دیگری که به نظرم رسید این بود که شاعر با حذف برخی ارکان همنشینی جملات سعی در ایجاز دارد که این امر در برخی سطور نیز به اجرا در می آید. اما ایجاز تمامن حذف های با قرینه و بی قرینه نیست. گاهی افعال می توانند خود با بستن سطر و تمام کردن تصویر موجب ایجاز گردند. همانطور که در این شعر ملاحظه می گردد عدم توجه به این موضوع موجب گشته تا شاعر بیشتر سطرها را با ادات ربط(نظیر و - که - با - و...)شروع کنند و این امر تا اندازه ای هم یکنواختی را در خوانش ایجاد می کند و هم موجب افزایش طول سطرهایی میگردد که تنها به حکم تقطیع کوتاه آمده اند.
با تشکر

عباس مولانایی شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ http://www.abbas-molanaee.mihanblog.com

سلام بر شما.
سرزده آمدم اما
اما باید بگویم خوب ست که شما در این بازار بیماری ساده نویسی و سهل نگاری و چند مرحله بودن شاعران به صحت و سلامت زبان ورزی هفتادی خود مشغولید اما
اما احساس می کنم شعر قبل به سلامت تر بود یعنی وضعیت شعر شما معرف روانتان بود نه روان شما معرف شعرتان اما
اما در ادامه
و پدرم با دست شیمیایی بعد از کلاس
می زند به خال قلیه های بعد از ماهی
یاد ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی افتادم اگر چه جنگ نزدیک ست
باشید.

فرید مرادی شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:55 ب.ظ http://www.faridmoradi.blogfa.com

سلام........می خوانمت دوست.

مرگ گروم یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ

دیر امدم اما زیباو پر اثر دیدمت مثل همیشه

جمال بیگ یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.faragoftar.blogfa.com

درود بر شما ...سپاس از حضور و اظهارنظرتان .قطعن همینطور است نیما میگوید شعر جواب خودش را از دیگران میگیرد ...از آشنایی با شما خرسندم ....چند شعر از آثارتان در قسمت نظرها بفرستید تا در وب فراگفتار در معرض دید علاقمندان ادبیات قرار بدهم...سپاسگزارم

فاتمه زارع دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ب.ظ http://fzp.blogsky.com

مهر سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ http://fo.blogsky.com

شعر خوبی ازت خواندم رفیقم
......................................................................
خواندیدنی شعری کاملن مبتنی بر دمکراسی ست و نه این دمکراسی دروغینی که شعارش را سیاسیون می دهند که دمکراسی راستین و هنری و نیز این ادعا که خواندیدنی ، وظیفه ی سرودن شعر سطری را از دوش شاعر برداشته و بر عهده ی خوابیننده گذاشته ، در این خوابینشگری ، به عینه مصداق می یابد . به عبارت دیگر ، مخاطب خواندیدنی "شاعر" است و مولفش – شاعر - ! این – شاعر – با شاعری که پیش از این می شناختیمش، خیلی فرق دارد و نخستین و مهم ترین فرقش ، همین که مولف خواندیدنی دست کم باید "دوکاره" باشد ؛ یعنی هم شاعر و هم نقاش ، هم شاعر و هم داستان نویس ، هم شاعر و هم فیلم ساز و ... !
..
..
..
پاره هم حرف دارد !

al سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:09 ب.ظ

بله، می خونم شعرا رو.
ببین، توی بحث تفنگ و ماشه، کل حرفی که من دارم اینه که آدم نباید بی چون و چرا تابع چیزی باشه. حالا این چیز هر چیزی که می خواد باشه. ما ها هیچ وقت نمی تونیم تاثیری که اعمال و رفتارمون روی تمام دنیا می ذاره رو ببینیم. پس باید خیلی با دقت رفتار کنیم.
بعد خیلی صادقانه باید بگم من از شعرهات فقط چیدمان واژه ها رو می فهمم و درک می کنم. معنی اصلآ به چنگم نمی آد.

آنا شکرالهی پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ب.ظ http://alefshin.blogfa.com/

غیر از برجسته شدن زبان در نفس خودش اشاره های فرامتنی و بینامتنی های بالقوه هم وجود دارند که این یعنی این شعر است . هم از پرتگاه پیام دهی صرف دور شده این متن و هم شانه به شانه ی تاثیرات روانی تاریخی محیطش پیش می رود و از دچار شدن به بی معنایی مطلق فاصله ها دارد . خیلی سطرها را دوست داشتم مخصوصن که در کلیت کار نشسته بودند اما اواخر شعر آن ترکیب از دسته گل و تهوع کمی رو بود و کله ام را بگیج هم سطر خامی بود که کاش شعر به همان بکری و خود بسندگی که تا آخر پیش آمده بود تمام می شد.

علی رضا نوری-همدان پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:02 ب.ظ http://sanghayejahanam.blogfa.com

سلام شاعر
اساس این کار بر پایه ی مجاورت های ذهنی ست یا همان تداعی غیر آزاد که در شعر دهه ی هفتاد مخصوصا رزا جمالی دیده میشد(ادامه ی این ماجرای پلیسی قهوه دم کرده ام) در این نوع کارها عناصر در رو ساخت انگار نا آشنایند اما در زیر ساخت همه از یک خانواده اند تا اسم شیمی میاید موازنه و واکنش و نمک هم می آیند
موج پیچیده-رادیوی قدیم-چهار طاق اجدادی و ترکیب های دیگر در این کار ان را از زیستمان شاعرانه ی مخاطب در میاورد بهترین شعر های جهان آن شعر هایی هستند که می شود با انها زندگی کرد

در شاعرانگی شما شکی ندارم اما...
وحرف آخر با جمال بیگ که هر چه به دهان مبارک می آید میفرماید ومعلوم نیست رابطه ی حرف نیما با این شعر را از کجایش در آورده است حرف نیما مربوط به دوره ای بود که شعر اورا استادان متحجر ادبیات باور نداشتند در صورتی که این شعر از زیبایی شناسی دوران خود تبعیت میکند و خیلی ها برایش به به و چه چه میکنند
در آرزوی شعری هستم که زندگی را با من در میان بگذارد

ناهید پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://nahidarjouni.blogfa.com

به بهانه‌های کوچک هم که شده

نام مرا ببر

به رهگذران بگو

هنوز نام این خیابان ناهید است

مثلث پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.shabanitabar57.blogfa.com

درود
از وبتون بهره بردم
در حضور بعدی حتما نظرم رو ثبت میکنم
میزبانی شما انتظارمه
شاد زی
مهر افزون

مجید جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:58 ب.ظ http://mahi.blogsky.com

زیبا بود.سربزنید

چوپان شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:24 ب.ظ http://choupoun.blogfa.com/

شیطنت زبان و واژگان، شعر را خصوصی کرده.
اتفاق‌های زبانی و کنایه‌ها همگی زاییده‌ی ورودِ کلامِ شخصی شاعر به عرصه‌ی شعرند. و این یعنی که می‌دانی به کجا چنین شتابانی.
مرسی از دعوتت

پلیوار یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ http://hassanarbabi.blogfa.com

سلام.
به روزم

مازیار عارفانی یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:10 ب.ظ http://7ebe7e.blogfa.com

این هفته مهرداد فلاح بالاخره اعتراف کرد که شعر سطری عقب افتاده و متحجر است و گفت: خواندیدنی، نوکِ پیکانِ شعرِ فارسی است.

این هفته در لغت نامه هفته به هفته، واژه باند و باندبازی را مورد بررسی قرار می دهیم و چقدر به جا و به موقع و سروقت این واژه را مورد بررسی قرار می دهیم.

این هفته درباره اونهایی که عقده کتاب چاپ کردن دارند صحبت می کنیم و یواشکی به ریششون هم می خندیم.

و این هفته سراغ ۴ اتفاق جالب در سایت ها و وبلاگهای ادبی می رویم:

محمد حسن مرتجا دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:54 ب.ظ

عالی و / وبلاگ جدید من mh-mortaja.blogfa.com

ابوالفضل پاشا سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://pasha45.blogfa.com

حضور شما را پاس می دارم
این همه شاعر خوبی که تویی چرا تاکنون مرا که خود همان توام چرا با خودت توأم نکرده بودی؟

به به سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:53 ب.ظ

خالی ام از ساحلی که می کوبی ام آفرین که سبک بابا شاه در قهوه تلخ و اینقدر قشنگ رعایت کردی احسنت

عباس مولانایی سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ http://www.abbas-molanaee.mihanblog.com

عباس مولانایی به روشنی برگشت.

مصطفی رنجبر سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ http://ghazalmasnavi.blogfa.com

**********************************

سلام

به روز کرده ام که به روز کرده باشم. وگرنه حس می کنم در این چند وقت به خیلی از وبلاگ ها سر زده ام و اگر توی وبلاگ خودم چیزی نمی نویسم، دلیل بر گوشه نشینی نیست.

دعوتید به یک پست کوتاه، بعد از چند ماه و چند روز...



ـ‌ اگه گفتید دست کی بالا؟ خانوم بهار.... صد باریک الله

ـ من معنای نقد روی نقد را نمی دانم. و متوجه نمی شوم چرا شاعر نمی تواند از شعرش دفاع کند و اصلا هم به مرگ مؤلف اعتقادی ندارم! حرف های رولان بارت و میشل فوکو را هم صد بار شنیده ام، اگر کسی حرف جدیدی دارد بیاید بزند.

ـ‌ «سفید،‌ صورتی،‌ قرمز »
شعر پنج اپیزودی بلند. شاعر جبران کم کاری های این دو سه ماه

ـ باز شب ها زل می زنم توی فروردین چشمانت. نوازش می کنم اردیبهشت تنت را و می میرم برای خرداد خوابیدنت.

منتظر حضور پر محتواتان هستم، برای تبادل لینک هم حتما خبرم کنید دارم پیوند ها وبلاگم را به روز می کنم

**********************************

سپیده مختاری چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام طیبه عزیز

پیگیر کارهایت هستم

موفق باشی

مسعود ضرغامیان جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ق.ظ http://masoudzarghameyan.blogfa.com

به روزم ودعوتید

ج.ص یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:48 ق.ظ http://divanegish.blogfa.com/

درود طیبه جان شعر شده ام بیا به تماشام

حسین گلچین دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ب.ظ http://hosseingolchin.blogfa.com

سلام
مجموعه رباعی
"یک چای برای آدم برفی"
منتشرشد.

یداله شهرجو دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com

سلام
شعر به لحاظ برداشت ها و اشاره های فرا متنی فوق العاده پیش رفته است یک بار معنایی سیال که مخاطب را تا پایان شعر با خود می کشاند اما آنچه نتوانسته هم پای این برجستگی ها پیش بیاید موسیقی است . پیروز باشید

مهرزاد مهراندیش پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ http://mehrzad59.blogfa.com/

حظ کردم!
دست ات درست جنوبی!

درود جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:50 ب.ظ

کله ام را بگیج
بوق وسگ و قند خون مادرم
واقعا آدم حیر ت می کنه از اینهمه جوشش و استعداد ذاتی شما

پریسا کشتکار جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ب.ظ http://www.parisakeshtkar.blogfa.com

این بار نمی دانم چه باید گفت!
سروده ام سپید و دوست دار چشم ها و حرف هایتان هستم.
مرا به نظر یاری کنید.

( طیبه عزیزم! تا حالا هر دفعه اومدم تو نت شعرتو خوندم. فقط نظر دادن راجع بهش سخته. فقط اینو بگم که زیباست و قلمت روان!‌)

زهرا جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ http://tooalachigh.blogfa.com

سلام طیبه جان
این روزها بیشتر از هر موقعی هرکجا نام پدر را میخوانم اشک می ریزم. شعرت را خواندم و بشدت خلاء پدر بیمارم را حس کردم.
مانا باشی عزیزم

داوود مالکی شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ق.ظ http://www.davood-2503.blogfa.com

سلام دوست عزیز تارنمای ما با شعر بروز شد چشم به در دوخته ام تا............

داوود مالکی شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ب.ظ http://www.davood-2503.blogfa.com

سلام دوست عزیز تارنمای ما با شعر بروز شد چشم به در دوخته ام تا............

برهان شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ب.ظ http://khalvatematrook.blogfa.com

سلام زیبا بود من فکر می کنم موسیقی هم در جریان بود .
که ماهی دارد

خالی هست

و بندری

که با ماهی خال خال کلیه ها ش

کوچه و رودخانه را می رقصد ...
استفاده از حروف خ و واژه آرائی آن خود علل وجود موسیقی در زبان است... اما جاهائی حس می کنم ایراد از فواصل نگارشی باشه..
مرسی


ماهی گیر سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ب.ظ http://mahigirali.persianblog.ir

سلام
برای من که کلاس شیمی ابن سینا را با پدر بارها به موازنه نشسته ام کمی سخت بود که به فکر خالی بودن و شدن پهلو و اتاق 103 بیفتم همیشه پرباد از موازنه و نمک و واکنش های پیاپی او و دفتری که برای او گشوده ای من هم وقتی چشمم رامی بندم صدایش را در کلاس می شنوم کلاس پر از خالی امروز.
به دیدن نیامدی مهم نیست بزن به خال قلیه ماهی های بی خیال و خال دار برای اشتهای او .

رها صافی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:16 ب.ظ http://www.assalak.blogfa.com

سلام کاراتون خوب بود ولی اندیشه خوبی نداشت اگه خواستین به منم سر بزنین

رضا باب المراد یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:41 ب.ظ http://www.mahemat.blogfa.com

سلام دوست گرامی
دعوتید
به شعرو
معرفی
با احترام

داریوش معمار دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 ق.ظ http://www.dm58.blogfa.com

دوست شاعر
سلام
با شعری تازه به روزم
منتظر حضور و خواندن نظر شما هستم
با مهر

حافظ عظیمی دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ب.ظ http://hamsayehaye-mashkook.blogfa.com/

دعوتید به معجزه ای در عصر حاضر

طاهره دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ

زنگ شیمی پیژامه ی ابی قلیه ماهی بیماری کلیه ارثی ملافه پرطاووس وهمه چیزهای مشترک.دوستت دارم خواهر خوبم و به خانواده عزیزم خصوصا پدرم افتخار میکنم.

سیاوش جلیلیان دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ب.ظ http://siavashjalilian.blogfa.com/

سلام
زیبایی کارتان خوانده شد ...شعر به خودی خود زیبا بود ...اما با پوزش دلیل اینگونه تقطیع را نفهمیدم...شعر را در خوانش دچار مشکل کرده است ..........
.
.
.
و به روزم

شعر پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ق.ظ http://kurdi.blogfa.com/

زیبا بود اما انصافا "شعر" به نظر نمیرسید چون کاملا عاری از موسیقی بود..

پگاه شنبه زاده یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

تو خواهر من نیستی طیبه؟ خواهری در همین نزدیکی ها؟

بلقیس بهزادی دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ق.ظ http://belgheis.blogsky.com

مرسی طیبه جان!

خوشم اومد:
بازگرد!
به قند خون ام
درچای بعد ازظهر...

یلدایت زیبا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد